Santiago de Cuba – zajímavosti, co navštívit, památky

Amerika

Santiago de Cuba je druhé největší město na Kubě a nachází se na jihovýchodním pobřeží ostrova. Je hlavním městem provincie Santiago de Cuba. Město má bohatou historii a kulturní dědictví a je známé svou živou afrokubánskou hudební a taneční scénou, včetně slavného santiagského karnevalu.

Santiago de Cuba také hrálo významnou roli v kubánské revoluci a je místem posledního odpočinku Fidela Castra. Ve městě se nachází několik historických památek, včetně hradu Castillo de San Pedro de la Roca, který je zapsán na seznamu světového dědictví UNESCO, a kasáren Moncada, které byly místem neúspěšného útoku, jenž znamenal začátek kubánské revoluce.

Santiago de Cuba je také známé svou malebností, v jehož blízkosti se nachází hory a Karibské moře.

Co dělat v Santiago de Cuba?

Navštívit hrad Castillo de San Pedro de la Roca: Tato impozantní pevnost na kopci s výhledem na město je zapsána na seznamu světového dědictví UNESCO. Ohromující je prohlédnout si její vojenskou architekturu, seznámit se s její historií a vychutnat si panoramatický výhled na záliv.

Prozkoumat park Céspedes: Toto centrální náměstí je srdcem Santiaga de Cuba. Lze obdivovat historické budovy v okolí náměstí, jako je katedrála Nanebevzetí Panny Marie, radnice a dům Casa de Diego Velázquez.

Vychutnat si živou hudbu v Casa de la Trova: Zažít živou hudební scénu je možné v Casa de la Trova. Toto tradiční hudební místo hostí talentované hudebníky, kteří hrají různé žánry, například son, bolero a salsu. Lidé si zde užívají večer plný tance a živé hudby.

Navštívit kasárnu Moncada: Na místě, kde Fidel Castro v roce 1953 zahájil svůj neúspěšný útok, se dozvíte o kubánské revoluci. V kasárnách se nyní nachází muzeum, které představuje události vedoucí k revoluci a historii revoluce samotné.

Projít se ulicí Enramadas: V této rušné ulici se nachází spousta obchodů, restaurací a kaváren. Oblíbené jsou zde nákupy, ochutnávání kubánské kuchyně a nasávání živé atmosféry.

Navštívit Cementerio de Santa Ifigenia: Jedná se o jeden z nejznámějších hřbitovů na Kubě, kde je pohřbeno mnoho významných osobností, včetně národních hrdinů, jako jsou José Martí a Fidel Castro. Hřbitov je také známý svými propracovanými mauzolei a sochami.

Prozkoumat národní park El Morro: Oblíbenou aktivitou je výlet do tohoto krásného pobřežního parku, který se nachází kousek za městem. Vychutnejte si pěší stezky, nádherný výhled na moře a prozkoumejte historické opevnění El Morro.

Zúčastnit se karnevalu v Santiagu de Cuba: Pokud člověk přijede v červenci, nesmí si nechat ujít živé karnevalové oslavy ve městě. Lze se zapojit do pouličních průvodů, užijte si hudbu a tanec a ponořte se do živé atmosféry.

Vydat se na celodenní výlet do El Cobre: El Cobre se nachází asi 20 km od Santiaga de Cuba a je známé svou bazilikou del Cobre, ve které se nachází socha Panny Marie Milosrdné. Lze si prohlédnout město, navštívit baziliku a dozvědět se o významu Panny Marie v kubánské kultuře.

Odpočinout si na plážích: Santiago de Cuba je obklopeno krásnými plážemi. Ideální je strávit den odpočinkem na písečných březích, koupáním v křišťálově čisté vodě a vodními sporty, jako je šnorchlování nebo potápění.

Odpoledne v Santiagu

Po příletu a ubytování jsme rychle vyrazili do města. Naše casa particular byla blízko centra, a proto jsme rovnou vyrazili na náměstí Parque Cépedes do střešního baru hotelu Casa Grande.

Z baru je nádherný výhled na celé město. Počkali jsme si na západ slunce, dali si pár drinků a poté vyrazili hledat restauraci, kde bychom se navečeřeli.

Tu jsme pak našli v jedné nejvíc zapadlé uličce, úžasná večeře nás stála s předkrmem a dezertem pro oba 13 CUC. Poté následovaly další drinky a spánek.

Druhý den v Santiagu

Santiago de Cuba je sice druhé největší město na Kubě, ale rozhodně se dá projít za den a tedy déle než jednu či dvě noci tu člověk nemusí zůstávat.

Další den jsme měli namířeno do Baracoa a chtěli jsme si koupit jízdenky na autobus co nejdříve. Abychom nemuseli dlouho hledat autobusové nádraží (bus Viazul), tak jsme si najali místního průvodce (3CUC/hodina), který nás provezl na svém taxikole po celém Santiagu a ukazoval zajímavá místa, kam bychom se sami asi nedostali.

Na autobusovém nádraží nás nakonec ukecali místní taxikáři, že nás další den zavezou i s ostatními turisty do Baracoa. I když cena byla o 10 CUC vyšší než autobus, byli jsme nakonec rádi, že jsme jim na to kývli.

Cesta taxíkem byl o 90 minut rychlejší než autobusem a hlavně nás ráno vyzvedli v casa particular. Zbytek dne jsme strávili procházením se dalších částí Santiaga a pití mojita.

Odjezd ze Santiaga do Baracoa

Po snídani nás vyzvedl předem domluvený taxík (40 CUC za 2 osoby, cca 250 km), nabrali jsme další turisty, zastavili se ve směnárně a vyrazili na cestu. Cesta trvala 3,5 hodiny a jeli jsme ve starém, ale kompletně předělaném džípu (cesta autobusem trvá 5 hodin, a musíte být minimálně 30 min předem na nádraží).

V Baracoa jsme nejdříve bloudili a byli trochu zklamaní, představovali jsme si něco jiného, a to bílou pláž s palmami. Dali jsme se tedy do řeči s jedním místním a ten nám poradil, že se musíme přesunout do 20 km vzdálené vesnice Maguany.

Trošku jsme si vyčítali, že jsme se rovnou nedohodli s tím taxikářem, který nás do Baracoa zavezl. Naštěstí Kubánec měl známého, se kterým jsme se dohodli a do Maguany nás za 20 CUC zavezl.

Ubytování v Maguně

V Maguně se můžete nechat ubytovat v hotelu Villa Maguana, ale ten měl plno. Naštěstí jsou ve vesnici 2 casy particular a v té jedné z nich jsme zůstali (25 CUC/noc). Byla to mladá rodina s dítětem, kterému jsme věnovali různé mluvící propisky, bonbony, tužky a další maličkosti.

Celá rodina byla nesmírně příjemná a i když neuměla ani slovo anglicky, tak jsme se v pohodě dorozuměli s mojí lámavou španělštinou. Jelikož jsme přijeli brzo odpoledne, hned se nás paní domácí zeptala, jestli chceme připravit za 10 CUC i večeři.

Nabídla nám k výběru langustu, krevety a rybu. Objednali jsme si dvě langusty a konečně jsme se šli vykoupat do oceánu. Na pláži jsme si dali mojito, zapálili doutník a konečně si užívali tu největší kubánskou pohodu. Na večeři jsme dostali dvě neskutečně ohromné langusty, kopu rýže a smažené banány a poté jsme jen padli do postele.